Summa sidvisningar

onsdag 4 januari 2012

Dagens bikt

Ibland är det skönt att få lätta sitt hjärta. Onsdagen den 4/1-2012 var dagen då jag erkände att jag har väldigt svårt för Tre Små Grisar. Ni vet jönköpingsbandet som sjunger på jönköpingsdialekt. De har sjungit om Taaaparondellen (Torparondellen) och Min gajja (min gojja, dvs min tjej) i över tjugo år nu och alla grisar, kor och huskvarnabor tycker att de är så fantastiska. Tänk att sjunga på så bred jönköpingska! Vad kul! Eller nä. Det är ju inte kul. Alls. Förlåt. Men det är inte min kind of humor. Jag skrattar inte åt buskis och jag tycker inte det är kul när folk racklar romani heller. Men fortsätt gärna sjunga. Att folk blir glada och har kul är ju jättebra. Jag kan lyssna på annat jag.

Och så ska jag erkänna att jag inte förstår grejen med Freddie Wadling. Att han har Så Bra Röst. För det har han inte tycker jag. Jag berörs inte ett milligram hur han än tar i med sina tjärfyllda lungor. Men man SKA ju tycka att han är så in i norden bra. Är det bara för att han är så sjukt ful (ja, nu sa jag DET också) och för att man tycker lite synd om honom som man måste låtsasnjuta när han tar ton? Jag vet inte. Jag vet bara att han inte är min kind of singer. Men lyssna vidare för all del, ni som vill och uppskattar't. Jag kan lyssna på annat jag.


Dagens låt: Bla bla bla -Egon Kjerrman.
Och när jag ändå är igång och biktar mig och gör mig pinsam så kan jag väl erkänna att förra veckan satt jag och youtubade upp den här gamla låten. Skrattade förnöjsamt och hade låten i huvudet resten av helgen. Att man blivit medelålders är ett faktum som är lika uppenbart som att Dolly Parton alltid sover på rygg.

4 kommentarer:

Sparkling sa...

Har aldrig hört talas om grisarna, men jag fattar VERKLIGEN inte grejen med Fete-Freddie Wadling. Han har ju typ slaktat alla låtar han sjungit i "På spåret" och så sitter han där med sin käpp och sitt svårmod och ser mest ut att behöva syrgas. TA BORT!

randigkatt sa...

En sten har fallit från mitt hjärta - så himla skönt att jag inte står ensam i den här frågan.
Banta och fixa dina tänder! vill jag skrika när jag ser honom. Men jag gör det förstås inte för jag är egentligen en snäll människa och han får ju se ut och låta hur han vill.....egentligen.

Sparkling sa...

Jag tänker varje gång, "men hur gammal är han egentligen, han ser ju ut att vara minst 75 år", men han är väl typ 60? Men alltså, Lemmy är ju ännu äldre och ser ju för farao 100 gånger fräschare ut, och då har nog Lemmy levt 100 gånger värre liv än den där Pretto-Fetto-Freddie. Tror jag, utan att ha Lemmy som främsta ideal i skönhetsfrågor.

randigkatt sa...

Lemmy är 66 år och jag håller med - han ser fräschare ut. Dessutom har han en bättre röst än som du säger: "prettot" Ha ha.